مسایل سیاسی داغ روز - همه چی از همه جا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مرد را آن بهاست که بدان نیک داناست آن ارزى که مى‏ورزى ، [ و این کلمه‏اى است که آن را بها نتوان گذارد ، و حکمتى همسنگ آن نمى‏توان یافت و هیچ کلمه‏اى را همتاى آن نتوان نهاد . ] [نهج البلاغه]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 22

زائران مزار شریف ائمه بقیع صبح چهارشنبه با موانعی جدید کنار این قبور مواجه شدند که مشاهده قبور چهار امام معصوم (ع) را غیر ممکن کرده است.


ادامه تصاویر...

  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 7:24 عصر | نظرات دیگران()

    به گزارش «شیعه نیوز»بلوک های پلاستیکی قرمز رنگی که از عصر روز سه شنبه مانع دید قبور شریف ائمه اطهار(سلام الله علیهم اجمعین) شده بود  برچیده شده است و زائرین می توانند از محدوده ای که تعیین شده است قبور متبرک را مشاهده کنند.

    نصب این موانع اعتراض های شدید زائران شیعه و سنی کشورهای مختلف را درپی داشت و مسوول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عربستان با انتقاد از اقدام ماموران سعودی‌ تاکید کرده بود: این اقدام بی سابقه توسط ماموران سعودی هیچ گونه توجیهی ندارد و با توجه به اقدامات و نظارت خوب بعثه مقام معظم رهبری، ستاد عملیات عمره و دفتر نمایندگی حج زیارت در عربستان، وضعیت حضور زائران ایرانی در قبرستان بقیع بسیار مطلوب بوده و هیچ گونه مشکلی که دلال بر این تصمیم غیر منتظره ماموران سعودی شود، وجود نداشته است.

    رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه اعلام کرده بود:‌از زمانی که ماموران سعودی تصمیم به چنین اقدامی گرفتند، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و دیگر مسوولان ایرانی که در عربستان مستقر هستند با مسولان سعودی در همه سطوح رایزنی های خود را آغاز کرده اند.

    مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت کشورمان در موضع گیری دیگری از مذاکره و پیگیری نماینده سازمان حج و زیارت و کنسولگری ایران در عربستان با ماموران مدینه منوره در باره دلایل پوشاندن قبور بقیع از دید زائران عمره مفرده خبرداده و نصب دیوارهای پلاستیکی به منظور رویت نکردن قبور بقیع را اقدامی غیرقابل قبول دانسته بود.

    گفتنی است، پیکر مطهر امام حسن مجتبی، امام سجاد، امام محمدباقر،امام جعفر صادق (علیهم السلام) به همراه فاطمه بنت اسد و ام البنین در این قبرستان مدفون است و حدود 814 هزار ایرانی که امسال به سفر عمره اعزام می شوند به همراه زائران سنی و شیعه سایر کشورها از مشتاقان زیارت این قبور مطهر هستند.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 7:24 عصر | نظرات دیگران()

    حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه مصیبت بار تروریستی در عراق و شهادت مظلومانه زائران حسینی، پیام تسلیتی صادر فرمودند.

    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن کامل پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در پی حادثه مصیبت بار تروریستی در عراق و شهادت مظلومانه زائران حسینی به شرح زیر است.
    بسم الله الرحمن الرحیم
    حادثه مصیبت بار تروریستی در عراق و شهادت مظلومانه زائران حسینی و راهیان حرم دوست، دلهایی را غمزده و عزادار کرد که به عشق خاندان پیامبر می‌تپد و سعادت و فلاح را در پیروی از محمد و آل محمد صلی الله علیه و علیهم می داند.
    روسیاهانی که دست به خون این مظلومان آغشته و مرتکب این جنایت بزرگ شده اند بدانند که رضایت شیاطین انس و جن را بر خشنودی اولیاء الهی ترجیح داده و خود را در آتش قهر و خشم خدای عزیز و قهار افکنده اند، و ان جهنم لَمُحیطه بالکافرین.
    دستهای پلید و مغزهای شریری که این تروریسم کور و بی مهار را در عراق بنیان نهاده اند نیز بدانند که آتش به دامان خود آنان خواهد گرفت و مانند برخی دیگر از کشورهای اسلامی، نیت شوم آنان بیش از همه، گلوی خودشان را خواهد فشرد.
    متهم اصلی در این جنایت و نظائر آن، نیروهای امنیتی و نظامی آمریکایند که به بهانه مقابله با تروریسم، کشوری اسلامی را ستمگرانه اشغال کرده و دهها هزار انسان را در آن به خاک و خون کشیده و روز بروز ناامنی را در آن افزایش داده اند.
    رشد علفهای هرزه و زهرآگین تروریسم در عراق، بی گمان در سیاهه جنایات آمریکا نوشته می شود و دستگاههای اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی نخستین متهمان آنند.
    انتظار ما از دولت عراق آن است که با این جنایات به مقابله‌ای جدی برخیزد و امنیت زائران عتبات عالیات را به طور کامل تأمین کند.
    کشتگان این حادثه، شهیدان زیارت بارگاه حسینی اند و پاداش آنان نزد خدای عزیز و رحیم است انشاءالله، ولی دلهای بازماندگان و دوستداران، مالامال از غم است. اینجانب به همه داغداران این حادثه بویژه خانواده ها و بازماندگان عرض تسلیت می کنم و شفای مجروحان را از خداوند منان مسألت می نمایم.
    سیدعلی خامنه‌ای
    4 اردیبهشت



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 7:24 عصر | نظرات دیگران()

    اگرچه کشور ما در موضوع هولوکاست بهای فراوانی را پرداخت کرده و سخنان رئیس‌جمهور کشورمان که آن را افسانه خوانده بود، باعث ایجاد فشارهای سیاسی بر روی ایران شد، اما تاکید بر عدم انکار این موضوع در قطعنامه پایانی کنفرانس دوربان ابهاماتی را در هیأت ایرانی رقم زد.

    به گزارش سرویس بین‌الملل «آینده»، قطعنامه پایانی که امروز انتشار یافته و در 143 ماده تنظیم گردیده است در چندین ماده به موضوع هولوکاست پرداخته و اکنون سندیت هیأت ایرانی نیز بر روی این سند خودنمایی می‌کند.

    براساس این گزارش در ماده 66 این قطعنامه که روز جمعه به تایید رسمی اعضاء خواهد رسید، قید گردیده:

    Recalls that the Holocaust must never be forgotten, and in this context urges all Member States to implement General Assembly resolutions 60/7 and 61/255;

    «به صراحت ذکر گردیده که درخواست می‌گردد که هولوکاست نباید فراموش شود و در این زمینه از کشورهای دنیا خواسته می‌شود قطعنامه‌های 60/7 و 61/255 شورای امنیت سازمان ملل متحد را به اجرا درآورند.»

    این دو قطعنامه همان قطعنامه‌های معروف و جنجالی است که تمامی حقوق اولیه فلسطینیان را پایمال کرد و هرگونه اقدام در جهت انتشار اطلاعات و باز کردن زوایای هولوکاست را ممنوع کرد.

    این دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد از دیدگاه حقوقی منافع اسرائیل را تضمین و هرگونه اقدام در مورد این موضوع که هولوکاست به نحوی باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد را در اختیار اسرائیل قرار داد.

    اکنون سوال اساسی از هیأت ایرانی شرکت‌کننده در این کنفرانس، این است که به چه دلیل و با چه مجوزی اجازه دادند این ماده و بالغ بر 34 ماده دیگر در این قطعنامه به تصویب برسد و اکنون کشور ما خود از همپیمانان این موضوع باشد که باید دو قطعنامه سازمان ملل متحد را به اجرا درآورد.

    در این حال بی‌بی‌سی مدعی شد: یک روز پس از آن که سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در حمله به اسرائیل در کنفرانس نژادپرستی سازمان ملل باعث هیاهو شد، سازمان ملل می‌گوید رئیس‌جمهوری ایران عبارتی که هولوکاست را "مبهم و مشکوک" توصیف می‌کرد از سخنرانی‌اش حذف کرد.

    به علاوه مقام های سازمان ملل می‌گویند ایران بیانیه نهایی این کنفرانس را که بر لزوم از یاد نبردن هولوکاست صحه می‌گذارد امضا کرده است.

    به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس سازمان ملل و دفتر نمایندگی ایران در ژنو در مورد علت تغییر متن سخنرانی آقای احمدی‌نژاد توضیحی نداده‌اند.

    با این حال بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت که او پیش از آن سخنرانی با آقای احمدی‌نژاد دیدار کرده و به او یادآوری کرده بود که سازمان ملل طی قطعنامه‌هایی برابری صهیونیسم را با نژادپرستی را رد کرده و بر واقعیت‌های تاریخی هولوکاست - قتل عام یهودیان در جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها - صحه گذاشته است.

    ماری هوئز سخنگوی سازمان ملل گفت که مقام‌های این سازمان بار دیگر با کمک مترجمان نطق ضبط شده آقای احمدی‌نژاد به فارسی را بررسی کردند و معلوم شد که او عبارت "مبهم و مشکوک" را از متن سخنرانی خود حذف کرده و به جای آن از عبارت "سوءاستفاده از مساله هولوکاست" استفاده کرده است.

    با این حال این اظهارات احمدی‌نژاد در آن سخنرانی که غرب از هولوکاست به عنوان "بهانه‌ای" برای توجیه تجاوز به فلسطینی‌ها استفاده کرده باعث ترک جلسه کنفرانس توسط هیات‌های نمایندگی اعضای اتحادیه اروپا شد.

    محمود احمدی‌نژاد که قبلا واقعه هولوکاست را "افسانه" خوانده است در نطق روز دوشنبه، دولت اسرائیل را حکومتی نژادپرست و جعلی خواند.

    وی درباره اسرائیل گفت: «به بهانه هولوکاست با تجاوز، ملتی را آواره و عده‌ای را از آمریکا و اروپا و سایر کشورها به آن سرزمین منتقل کرده و حکومت جعلی برپا کردند و در واقع به بهانه جبران صدمات نژادپرستی در اروپا، خشن‌ترین نژادپرستان را در نقطه‌ای دیگر یعنی فلسطین حاکم کردند.»

    آمریکا و هشت کشور دیگر غربی قبلا کنفرانس را بایکوت کرده بودند که به دلیل این نگرانی بود که کشورهای اسلامی آن را به مجمعی برای محکوم کردن اسرائیل بدل کرده و سایر مسائل را نادیده بگیرند.

    روز سه‌شنبه بیش از 100 کشور اعلامیه 16 صفحه‌ای کنفرانس را که از جهان می‌خواهد با عدم تسامح مقابله کند تصویب کردند.

    این بیانیه به اسرائیل اشاره‌ای نمی‌کند اما همچون بیانیه کنفرانس دوربان در سال 2001 بر توجه به "وضعیت ناگوار فلسطینی‌ها" و همزمان حق امنیت اسرائیل تاکید می‌کند.

    به گزارش خبرگزاری فرانسه رئیس امور حقوق بشر سازمان ملل پس از تصویب این بیانیه آن را "پاسخی" به سخنرانی آقای احمدی‌نژاد علیه اسرائیل تعبیر کرد.

    خانم پیلای اشاره کرد که «پاراگرافی که می‌گوید هولوکاست هرگز نباید فراموش شود در ... سند نهایی ظاهر شده است، و این سند توسط کلیه کشورها تصویب شد، از جمله ایران.»



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 7:24 عصر | نظرات دیگران()
    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از جهان نیوز، پس از آنکه منابع خبری از دیدار روز چهارشنبه جبهه مشارکت با میرحسین موسوی خبر داده بودند، شواهد موجود حاکی از آنست که مسیر ستاد های انتخاباتی موسوی، از تبلیغات شفاف و سالم به تبلیغات انحرافی با محوریت تخریب رقیب و مظلوم نمایی عمومی برگردانده شد. 
    بر همین اساس، جلسه بعد از ظهر پنج شنبه مهندس موسوی در دانشگاه فردوسی مشهد با بازیگردانی چند تن از تندروهای اصلاح طلب به پیش برده شد. 
    در این جلسه که میر حسین موسوی 30 دقیقه از وقت سخنرانی خود را به انتقاد شدید از دولت اختصاص داده بود مقدمات آغاز پرسش و پاسخ دانشجویان از نامزد اصلاح طلبان آغاز گردید. اما در این میان اولین گام برای اجرایی کردن پروژه جنگ روانی و برهم ریختن برنامه های مهندس موسوی، توسط مجری برنامه و با تکرار و تاکید بر عباراتی مانند اینکه "فضا را ملتهب نکنید " و القائاتی از این قبیل اجرایی شد. 

    شعارهای هماهنگ شده ای که در این برنامه بر آنها دامن زده می شد به تقلید از فضای دوران اصلاحات و با تکیه بر عباراتی کهنه و نخ نما تکرار می شد که برخی از آنها عبارتند از: 
    "جمهوری اسلامی آزاد باید گردد " 
    "توپ، تانک بسیجی دیگر اثر ندارد " 
    "آزادی اندیشه با ریش و پشم نمیشه " 
    مرگ بر طالبان، چه کابل چه تهران " 
    هم چنین به کار بردن شعارهایی علیه نهادی های نظام به خصوص شورای نگهبان که پس از اظهارات مهندس موسوی درباره نظارت استصوابی ابراز شد از دیگر قسمت های شعاری برنامه دانشگاه فردوسی مشهد بود. 
    بنا بر این گزارش، از بخش های جالب توجه پرسش و پاسخ دانشجویان از میر حسین سوالاتی بود که یک دانشجوی منتقد در زمینه عملکرد گذشته میرحسین بر زبان راند و هنگامی که سوالات وی به موضوع اقدامات و مواضع احمدی نژاد رسید دانشجویان حاضر در سالن با "هو کردن " مانع از ادامه سوالات او شدند. 
    در این هنگام مجری مراسم با قطع سوالات این دانشجو و دیکته ای خواندن آنها ، میر حسین موسوی را به حضرت یوسف تشبیه کرد و افزود: همان گونه که یوسف پس از غیبتی طولانی با لطف خدا از چاه به در آمده و به عزت و شوکت نائل شد امید داریم که مهندس موسوی نیز پس از غیبتی بیست ساله از چاه به درآمده و با لطف خداوند به جایگاه واقعی خود برسد. 
    از سوی دیگر، مشاهدات خبرنگار جهان حکایت از آن دارد که فردی به نام ح-ج از اعضای تندروی اصلاحات درمشهد که با لقب شعبان بی مخ شناخته می شود و قبل از مراسم با نوشتن پلاکاردهایی با عبارات: "زندان سیاسی آزاد باید گردد " ، " رکسانا یک خبرنگار است، نه یک جاسوس " و "آزادی اندیشه با بسیجی نمیشه " به عنوان لیدر تبلیغاتی مراسم سخنرانی میرحسین فعالیت می کرد، در دقایق انتهایی برنامه پس از آنکه التهاب آفرینی های گردانندگان جلسه در به اغتشاش کشاندن مراسم ، کارگر نیفتاد به سمت تریبون موسوی هجوم برده و قصد ضرب و شتم میرحسین را داشت که برخی افراد ناشناس با استفاده از اسپری اشک آور موجب اختلال در مراسم شدند، به نحوی که تعدادی از حاضرین و به خصوص دانشجویان دختر در اثر تنفس گاز اشک آور راهی بیمارستان شدند. 
    در این هنگام حدود 100 نفر از حاضران در سالن که عمدتا نیروهای ستاد اصلاح طلبان بودند از درب سالن شهید بهشتی تا میدان جانباز مشهد مبادرت به راهپیمایی و سر دادن شعارهای تند و توهین آمیز علیه نظام کردند. 
    گفتنی است فیلم این مراسم و ایفای نقش ح-ج در دونقش موافق و مخالف میرحسین موجود است.


  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 7:24 عصر | نظرات دیگران()
    <      1   2   3   4   5   >>   >
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    تصاویری از احمدی نژاد
    فرزندان احمدینژاد چای ریاستجمهوری را نمیخورند
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    میر حسین امیدوار می باشد که ...
    آلبوم جدید و فوق العاده زیبای بنیامین بهادری با نام 88
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا