میر حسین امیدوار می باشد که ... - همه چی از همه جا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مرکّب دانشمندان با خون شهیدان سنجیده شد، پس بر آن برتری یافت . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9




برنده‌انتخابات دو مرحله‌ای‌هستم/دولتم‌‌به قانون‌ورهبری وفادارخواهد‌بود
انصراف امکان ندارد ؛ دولت نهم حسنهای زیادی دارد اما من باید از خود بگویم ؛ سفرهای استانی را به شیوه دیگری ادامه می دهم ولی مردم را دنبال ماشین خود نمی دوانم ؛ یارانه ها را در شیب ملایم و چند ساله هدفمند می کنم ؛ جبهه ملی ربطی به من ندارد ؛ برنده دور دوم انتخابات خواهم بود و از هر نیرویی که به قانون اساسی و رهبری وفادار باشد در دولتم استفاده خواهم کرد.

این مهمترین بخش های مصاحبه خبرگزاری مهر با مهندس میر حسین موسوی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری است که مشروح قسمت دوم آن را در زیر می خوانید:


* رویکرد "یامن یا میر حسین" که آقای خاتمی مطرح کرد در ادبیات سیاسی مورد توجه قرار گرفت و خود شما هم به نوعی با بیان اینکه اگر خاتمی تا آخر می ماند با ایشان رقابت نمی کردم آن رویکرد را تکرار کردید. اما بعد از انصراف آقای خاتمی این رویکرد به "یا میرحسین یا کروبی" تبدیل نشد . دلیل این مسئله چیست؟


- موسوی: در رابطه با آقای کروبی باید بگویم ایشان از دوستان خیلی خوب بنده هستند و رابطه خیلی خوبی با هم  داریم. معتقدم چهره های انقلابی و سیاسی کشور روابط خوبی با هم دارند و من فکر نمی کنم بین من و آقای کروبی یا خاتمی مشکلی باشد، ادامه طبیعی رقابتها و جریانات همین است که می بینیم.


- آیا احتمال انصراف یکی از شما در آستانه انتخابات وجود دارد ؟


-من چیزی در مورد انصراف ایشان نشنیدم و خود من هم قطعا انصراف نخواهم داد.


* شما نقدهای بسیاری بر وضع موجود در دولت نهم دارید. اما آیا نکات مثبت و قابل توجهی درعملکرد دولت نهم نمی بینید که آن را تائید و ادامه بدهید؟


 در جواب این سئوال شما نکته کلی تری می گویم که از قبل و پیش از آنکه کاندیدای ریاست جمهوری بشوم به آن اعتقاد داشته ام ، ضمن اینکه این مسئله به دولت نهم باز نمی گردد. بر این باورم هر دولتی که می آید مسئولیتهایی دارد، تصمیماتی می گیرد و حوزه اقتداری دارد. تا زمانی که یک دولت بر سر کار است و به وظایف خود عمل می کند دولتهای بعدی اگر با دولت قبل موافق و یا مخالف باشند مجبورند تعهدات دولت سابق را انجام دهند در حالی که اگر این قاعده نباشد قوامی در جامعه ایجاد نخواهد شد.  این روند  در همه کشورهایی که در آن قانون حکمفرما است ، جاری است و نباید با حالت کینه ورزی با این موضوع برخورد کرد.


در قدم اول دولت فعلی هرکاری کرده و هر وعده ای داده باشد، دولت بعدی که سرکار می آید باید به این وعده ها عمل کند. در دولت فعلی هم کارهایی  نظیر سفرهای استانی، بکارگیری سیاست "رودرو با مردم"، شعارهای عدالت  محور و امثال اینها انجام شده است، ولی به سئوال شما که قبلا نیز در یکی از سفرهایم از من پرسیده شده است اینطور جواب می دهم : " معلوم است که من در دولت آقای احمدی نژاد حسنهای زیادی می بینم، چرا نبینم؟ اما این حسنها دائما در طول شبانه روز از طریق صدا و سیما  اعلام می شود در حالیکه من فقط کمتر از دوماه فرصت دارم نقدهای خود را بگویم."


 


من اصراری ندارم که خدای ناکرده بگویم اقداماتی که انجام می شود با نیتهای خیر خواهانه همراه نیست. اما فکر می کنم در بعد کلان قضییه اشکالاتی وجود دارد به طوری که هم در سیاست خارجی و هم در سیاست داخلی این ایرادها وارد است، همین رفتن به ژنو که به عنوان اقدامی حماسی در داخل مطرح شد از جمله انتقادات من است. با این توضیح که هیچ کس راضی نیست رئیس جمهور کشور که سمبل نظام و مردم ما است مورد اهانت قرار بگیرد . معتقدم این حادثه قابل پیش بینی بود و مسئولان نباید در جایی که احتمال خطر می رود و  یا منافع کشور به خطر می افتد حضور پیدا کنند.


 تاکید می کنم میل به گفتن مواضع حق کشور و دفاع از آنها و یا مثلا ایستادن بر سر شعارهای اصلی انقلاب خوب است، ولی من در نحوه اجرای این سیاستها با دولت اختلاف نظر دارم.


* برخی مسئولان دولت نهم مطرح کرده اند که اقداماتی مثل سفراستانی و سهام عدالت ، مسکن مهر و ... را دولت بعدی هم باید انجام دهد. آیا شما این دیدگاه را قبول دارید و در صورت رئیس جمهور شدن این رویه را  دنبال می کنید؟


من سفرهای استانی را ادامه می دهم اما با شکل و ساختار جدید و متفاوت.  به صراحت می گویم من مردم را دنبال ماشینم نمی دوانم، در مورد سهام عدالت هم چون وعده دولت است نمی توان از آن عقب نشینی کرد و این سهام در دست مردم باقی خواهد ماند ولی تکمیل خواهد شد و پایه های محکم تری برای ادامه این پروژه طراحی خواهم کرد.


 بر این باورم در مورد موضوعاتی نظیر بنزین، اصلاح یارانه ها و سهمیه بندی در اصل مسئله هیچ تردیدی نیست ولی بحث اجرای دفعی این مسئله تحت عنوان "لایحه هدفمند کردن یارانه ها " می تواند شوک آفرین باشد و قشرهای مستضعف را تحت فشار قرار داده و مشکلات را بیشتر کند به همین دلیل در این زمینه من تابع یک برنامه تدریجی و ملایم چندساله هستم.


در این که فربه کردن طبقه متوسط به نفع همه است تردیدی نیست. در واقع امکان حمایت از مستضعفان و اجرایی سیاستهایی که سطح زندگی آنها را افزایش دهد هنگامی امکانپذیر است که دهکهای پایین کم شوند. بنابراین باید در جریان این سیاست کلان هدفمند کردن یارانه ها را در یک بسته گسترده و هماهنگ پیگیری کرد. اما آنچه که آکنون مطرح است نتیجه ای جز اینکه قشرهای پایین جامعه را در شوربختی و فقر بیشتری غوطه ور کند نخواهد داشت.


 


* نظرتان درباره طرح مسکن مهر چیست ؟


- هیچ تردیدی در ادامه دادن این طرح ندارم اما می توان طرح مسکن مهر را با طرح های دیگری نظیر مشارکت با تعاونیها  تکمیل کرد.



* بخشی از اصولگرایان که منتقد سیاست های دولت نهم هستند ، صراحتا از شما اعلام حمایت نکرده اند. به نظر می رسد این عده در خصوص موضع گیری صریح شما در برخی از موارد مانند میزان التزام شما به ولایت فقیه و چگونگی رابطه با رهبر معظم انقلاب، مرزبندی با طیف ملی- مذهبی و مرزبندی شما با طیف رادیکال سازمان مجاهدین انقلاب و حزب مشارکت به نتیجه قطعی نرسیده اند.


- در مورد ولایت فقیه مواضع خودم را اعلام کرده ام. در مورد ملی- مذهبیها هم چندین بار از من سئوال شده که با صراحت جواب داده ام اما برای اینکه خدای ناکرده ظلمی نکرده باشم باید بگویم بخشی از نیروهای ملی ــ مذهبی که اصولا مذهبی نیستند مثل جبهه ملی اصلا به من ربطی ندارند.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در شنبه 88/2/12 و ساعت 4:54 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    تصاویری از احمدی نژاد
    فرزندان احمدینژاد چای ریاستجمهوری را نمیخورند
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    میر حسین امیدوار می باشد که ...
    آلبوم جدید و فوق العاده زیبای بنیامین بهادری با نام 88
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا