مسایل سیاسی داغ روز - همه چی از همه جا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند کیست؟ ـ : آنکه از حرامها دوری کند . [امام علی علیه السلام ـ هنگامی که از او پرسیده شد]
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 23
آیا سانسور اینترنت می‌تواند به سپاه کمک کند تا محبوبیت خود را میان عموم مردم ایران افزایش دهد؟ 

به گزارش سرویس بین‌الملل «فردا»، "فارین پالیسی" با طرح این پرسش در گزارشی به بررسی اقدام اخیر سپاه پاسداران در انهدام سایت های مستهجن پرداخت و نوشت: بسیاری از سایت‌های مستهجن که توسط سپاه بسته شدند سایت‌های معمولی و پیش‌پا افتاده نبودند. آنها تصاویری از زنان و دختران ایرانی را منتشر می‌کردند بدون اینکه صاحبان این تصاویر از این قضیه آگاهی داشته باشند. بسیاری از قربانیان این فیلم‌ها کسانی بودند که مورد تجاوز و اذیت آزار جنسی قرار گرفته بودند.

به نوشته "فارین پالیسی" حک و نابودی این سایت‌ها ربطی به آزادی بیان یا سانسور نداشت. اقدام سپاه با بستن و معدوم کردن این سایت‌ها می‌تواند به عنوان یک اقدام بشردوستانه و به نفع حقوق بشر تلقی شود زیرا ین اقدام در جهت حفظ و ارتقای شرافت انسانی، زندگی خصوصی، خوش‌نامی و بقای این مردم صورت گرفته است.

این نشریه ادامه می دهد: برای شهروندان ایرانی اگر ناممکن نباشد ولی بسیار سخت است که بتوانند یک وکیل در امور بین‌المللی پیدا کنند که از طریق آن بتوانند از این شرکت خارجی که به حریم خصوصی این شهروندان تجاوز کرده‌بود، شکایت کنند.

"فارین پالیسی" در ادامه می افزاید: همه شهروندان حتی در جوامع دمکراتیک از سانسور موضوعات مستهجن حمایت می‌کنند و این ابتکار عمل نیروهای سپاه در این مورد عجیب و موجب شگفتی نیست آنها کاری را می‌کنند که دولت نمی‌تواند انجام دهد.


  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 7:24 عصر | نظرات دیگران()
    مجرم سابقه داری که برای فرار از زندان با طراحی سناریوی مرگ صوری خود جسدی را از پزشکی قانونی دزدیده و به جای خودش دفن کرده بود، پس از برملا شدن رازش صبح دیروز در مجتمع قضایی بعثت محاکمه شد. بنا بر گفته این متهم نویسنده سریال پیامک از دیار باقی، فیلمنامه این مجموعه را براساس سرگذشت او نوشته است.
    به گزارش خبرنگار ما این مرد که بهنود نام دارد سال ها قبل در شیراز به اتهام جعل و کلاهبرداری تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد. وی که با جعل نامه های دولتی خود را فرد بانفوذی معرفی می کرد پس از محاکمه در دادگاه شیراز به تحمل 5/6 سال حبس در زندان عادل آباد محکوم شد. از آن پس بهنود در زندان فرصت کافی داشت تا غیر از جعل و کلاهبرداری نقشه های تازه یی را طراحی کند تا پس از خروج از زندان دوباره اقدامات مجرمانه اش را از سر بگیرد ولی ارتباط نزدیک او با یکی از هم بندی هایش به نام داریوش مسیر زندگی اش را تغییر داد و باعث شد با همفکری او نقشه پیچیده یی را طراحی کند و بتواند از زندان بگریزد. براساس این سناریو بهنود با همسرش وحیده در بیرون از زندان تماس گرفت و از او خواست پدرش را تحت فشار بگذارد تا برای مرخصی چندروزه او سند خانه اش را گرو بگذارد. وحیده که علاقه زیادی به شوهرش داشت تحت این عنوان که بهنود می خواهد با خروج از زندان به تهران برود و از طریق ملاقات حضوری با مقامات قضایی عفو دریافت کند، پدرش را فریب داد و سند خانه او را به عنوان وثیقه ارائه کرد. همزمان با این موضوع داریوش که دوران محکومیتش به پایان رسیده بود همراه با بهنود و همسرش روانه تهران شدند تا مرحله اصلی نقشه را اجرا کنند. این سه نفر در طول مسیر شیراز به تهران بارها نقشه شان را مرور کردند تا بتوانند آن را بدون هیچ نقصی عملی کنند. دو روز پس از رسیدن به تهران داریوش همراه با همسر دوستش شناسنامه بهنود را به پزشکی قانونی بردند و اعلام کردند او مدتی است مفقود شده است. آنها که با ظاهرسازی وانمود می کردند نگران بهنود هستند، توانستند مسوولان پزشکی قانونی را فریب دهند و تصویر افراد مجهول الهویه را که در سردخانه بودند، ببینند. آنها یکی از فوت شدگان را که بر اثر برق گرفتگی دچار سوختگی شدیدی شده و صورتش به کلی از بین رفته بود، انتخاب و او را بهنود معرفی کردند. به این ترتیب مهر ابطال در شناسنامه بهنود حک و جسد به همسر و دوستش تحویل داده شد. آنها با همکاری خود بهنود مراسم تشییع جنازه مفصلی ترتیب دادند و جنازه را به خاک سپردند. در شرایطی که اصلی ترین بخش سناریو که همان سرقت جسد و به خاکسپاری آن بود، با موفقیت انجام شده بود و بهنود همراه همسر و دوستش به شیراز بازگشتند تا با ارائه گواهی فوت بر اجرای احکام دادگستری شیراز حکم آزادی بهنود را دریافت کنند. این کار برعهده وحیده بود. او پیراهن عزا به تن کرد و با در دست داشتن گواهی فوت شوهرش به دادگستری رفت و اعلام کرد، بهنود هنگامی که به تهران سفر کرده بود بر اثر برق گرفتگی فوت شده است. گواهی فوت ضمیمه پرونده اتهامی بهنود شد اما مقامات قضایی شیراز به این نامه اکتفا نکردند و با استعلام از مراجع مختلف در تهران به بررسی ماجرا پرداختند و در نهایت حتم پیدا کردند بهنود مرده است.

    بهنود زنده شد
    خانواده بهنود برای او مراسم ختم مفصلی در شیراز ترتیب دادند و اعلامیه وی در همه جا پخش شد. حتی نزدیک ترین افراد به بهنود نیز مرگ غیرمنتظره او را باور کردند اما در این میان فقط وحیده و داریوش از پشت پرده این ماجرا اطلاع داشتند. اجرای این سناریو تا مراسم شب چهلم بهنود به خوبی پیش رفت ولی فردای آن روز که بهنود تصور می کرد همه مرگش را باور کرده اند و او دیگر تحت تعقیب نیست برای انجام یک کار اداری به پلیس آگاهی شیراز رفت ولی یکی از کارمندان آنجا که چهره بهنود را به خاطر داشت او را شناخت و باعث دستگیری وی شد. وقتی این مرد تحت بازجویی قرار گرفت راهی جز بیان حقیقت نداشت و همه نقشه اش را برای ماموران بازگو کرد.
    از سوی دیگر همسر وی نیز به اتهام مشارکت در این ماجرا بازداشت و زندانی شد.
    از آنجا که ماجرای سرقت جسد در تهران رخ داده بود، پرونده یی در دادسرای امور جنایی پایتخت گشوده شد تا به این اتهام رسیدگی شود اما براساس قانون این ماجرا به بعد از اتمام دوران محکومیت اولیه بهنود در شیراز موکول شد. سرانجام صبح دیروز این مجرم که از زندان عادل آباد شیراز به تهران منتقل شده بود در شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت تحت محاکمه قرار گرفت. بهنود که هم اکنون 41 ساله است بار دیگر مراحل اجرای سناریوی پیچیده اش را بازگو کرد و گفت از کرده اش پشیمان است. این مرد ادامه داد؛ اگر مدتی در زندان صبر می کردم دوران محکومیتم به پایان می رسید و این همه سختی نمی کشیدم. از وقتی که دستم رو شد آبرویم رفته است. خیلی از فامیل هایمان به خاطر این کار من نام خانوادگی شان را تغییر داده اند و حتی در زندان هم انگشت نما شده ام. چند سال قبل هم یک نویسنده سریال های تلویزیونی که از سرنوشت من باخبر شده بود در زندان به دیدنم آمد و با من صحبت کرد و پس از آن داستان سریال اش را براساس زندگی من نوشت.قاضی محمدرضا گیوکی رئیس شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت درباره این پرونده به خبرنگار ما گفت؛ تحقیقاتی که در این باره انجام شده نشان می دهد جسدی که دفن شده متعلق به مردی مجهول الهویه بوده و تاکنون نیز شناسایی نشده است. وی همچنین در خصوص حکم این متهم گفت اتهامات بهنود اعلام فوت، استفاده از سند مجعول و فرار از زندان است و مطابق قانون او باید چهار سال دیگر را در زندان سپری کند.
    این مقام قضایی پرونده بهنود را از نمونه های نادر در دستگاه قضایی دانست و گفت این پرونده برای انجام کارهای آموزشی و حقوقی در اختیار کارمندان قرار خواهد گرفت.

  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 7:24 عصر | نظرات دیگران()
    سردار محمدجعفر اسدی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس در خصوص ماموریت جدید سپاه در شرق و جنوب شرق کشور اظهار داشت: کنترل مرزها همچنان در دست نیروی انتظامی است و خواهد بود و قرارگاه رسول اکرم(ص) نیز همچنان وظیفه پشتیبانی از مرزداران نیروی انتظامی را برعهده خواهد داشت. 
    اسدی افزود: با این حال به دلیل وجود برخی مسایل در این منطقه، سپاه پاسداران ماموریت مقابله با‌ آنها را در شرق و جنوب شرق کشور عهده‌دار شده است. 
    وی تهدیدات روبروی نظام جمهوری اسلامی را شامل سه دسته سخت، نیمه سخت و نرم عنوان کرد و گفت: امروز در برخی مناطق کشور، علی‌رغم کوهستانی و دوردست بودن، با قرار دادن یک دستگاه کوچک می‌توان فهمید که دشمن آنجا حضور دارد در حالی که هنوز حتی جاده نیز در آن مناطق وجود ندارد و این‌ها مسئله کمی نیست و نباید دست کم گرفته شود. 
    فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه از رسانه‌ها خواست برخی اشرار و دشمنان خوار و حقیر جمهوری اسلامی ایران را که برای مثال در مناطق کوچکی از ایران مشکلاتی بوجود آورده‌اند، بزرگ کنند و افزود: ما امروز با یک سری دسیسه‌ها از طرف دشمنان اصلی خود یعنی قدرتهای فاسد روبرو هستیم که باید در فکر مقابله با آنها باشیم و برخی افراد، مزدورهای کوچکی هستند که نیازی به این حرف‌ها ندارند. 
    اسدی ادامه داد: حضور سپاه در مناطق شرقی به دلیل این نیست که مثلا خدای ناکرده هموطنان اهل سنت یا بلوچ ما مشکلی داشته باشند چراکه آنها همواره پشتیبان نظام بوده‌اند، بلکه دشمنان کشور در این مناطق در حال برنامه‌ریزی هستند و اگر دیر بجنبیم مشکلات زیادی را از طریق ایادی و رسانه‌های خود برای ما به وجود می‌آورند و مشکلات ما با وجود این کشورهای جنایتکار ریشه کن نخواهد شد. 
    معاون فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تمام قرارگاه‌های مختلفی زیر نظر نیروی زمینی سپاه عمل می‌کنند، گفت: قرارگاه قدس نیز یکی از 10 قرارگاه تحت تابعیت نیروی زمینی سپاه است و بی شک این نیرو برنامه‌هایی در این رابطه دارد که در زمان خود اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 7:24 عصر | نظرات دیگران()

    عصر پنج‌شنبه هنگامی که سایپا تیمی که محمد مایلی‌کهن که سرمربی تیم ملی فوتبال نیز شده است، سرمربی‌گری آن را برعهده دارد، در دقایق پایانی به گل رسید و موجب شد با این نتیجه تساوی امیدهای استقلال تهران برای قهرمانی تقریباً ناامید شود، برخی تماشاگرنماها، سرمربی تیم ملی و سایپا را با الفاظ ناشایستی بدرقه کردند.

    به گزارش رجانیوز، مایلی‌کهن البته سابقه تحمل چنین برخوردهایی را دارد، آن هم نه امروز و دیروز بلکه 12 سال قبل. اما گویا سرمربی تیم ملی که همه او را به صراحت و سلامت می‌شناسند، این روزها کم‌طاقت‌تر شده است، به طوری که وی امروز در اطلاعیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، سرمربی تیم ملی استقلال را با الفاظی نه در شأن سرمربی تیم ملی مورد خطاب قرار داد.

    گفته می‌شود برخی مسئولین فدراسیون و سازمان تربیت بدنی هنگامی که صبح امروز از قصد مایلی‌کهن برای انتشار این اطلاعیه خبردار می‌شود، به‌منظور منصرف کردن وی اقدام می‌کنند اما انتشار این اطلاعیه در خبرگزاری‌ها، تلاش‌ها را بی‌فایده می‌کند.

    مایلی‌کهن می‌تواند از آنچه که این روزها در پشت پرده فوتبال ایران جریان دارد و متأسفانه فوتبال، جای خود را به دلالی، باج‌گیری و حاشیه‌سازی داده است، ناراحت باشد اما آنچه که مردم از وی به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتظار دارند، سعه صدر بیشتری است.

    اطلاعیه مایلی‌کهن البته با واکنش قلعه‌نویی هم روبرو شده است و سرمربی استقلال تهران قصد دارد با حضور در دادسرا از وی شکایت کند تا اگر این دو در حاشیه دیدار استقلال و سایپا حاضر نشدند با یکدیگر روبرو شوند، در دادگاه هم را ببینند.

    در اطلاعیه مایلی‌کهن آمده است:

    «بسمه تعالی

    مردم عزیز، قهرمان و دوست داشتی ایران سربلند و همیشه جاوید، این روزها پس از مسابقه شرافت مندانه ای که تیم سایپا با جوانان برومند و شایسته اش در برابر رقیب قابل احترام خود انجام داد و به اذعان همه، تیم سایپا صرفاً به ارایه یک بازی کاملاً جوانمردانه و پاک پرداخت، اما متاسفانه چه به هنگام مسابقه(داخل ورزشگاه) و چه پس از آن، طی روزهای اخیر مورد هجوم ناجوانمردانه ترین الفاظ که تنها از شعبان بی مخ ها و نوچه هایشان برمی آمد، قرار گرفته که در صدد آن بر آمدند تا ضعف های فنی خود را به همه کس و همه چیز به غیر از خود، نسبت داده و هرآنچه که خود و نوچه هایشان لایق آن هستند با سیاه نمایی هرچه تمام تر به این و آن نسبت بدهند، تاشاید بتوانند ضعف های فنی خود را به گونه ای از چشم این و آن پنهان داشته و لاپوشانی نمایند، لذا به همین منظور به این آقایان کوتوله و سیاهکار (کل یوم) که حتی فاقد مدرک تحصیلی برای گروهبان قندلی شدن بوده، اما لقب ژنرال را یدک می کشند اعلام می دارد تا از گل دقیقه 92 سایپا و از درس و پیامی که آن گل به بزرگی و پنهای ایران عزیزو اسلامی مان به همراه خود داشت پندگرفته و هرچه سریعتر دست از نوچه بازی، نوچه پروری برداشته و از کارهای ناصواب و عوامفریبی خودداری نمایند.

    بدیهی است که هیچ دستی برتر و بالاتر از دست خداوند عزوجل نبوده و اوست که اگر بخواهد کسی را خوار نماید خوارو اگر بخواهد عزیز بدارد، عزیز خواهد داشت و هیچ برگی بدون اراده او برزمین نخواهد افتاد.

    این مطالب شامل همه گنده باقالی هایی که به عنوان نوچه در کنار این کوتوله ها هستند نیز می باشد.»



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 7:24 عصر | نظرات دیگران()

    شبکه خبری العالم گزارش داد که نیروهای امنیتی مراکش دهها تن از شیعیان این کشور را بازداشت و برخی کتاب ها و نشریه های آنها را که اغلب در لبنان به چاپ رسیده است مصادره کردند. 

    روزنامه مراکشی « الجریده الیوم » گزارش داد که در شهرهای « طنجه » واقع در شمال مراکش « الصویره » در جنوب این کشور و در شهر « عیازه » در 120 کیلومتری شمال رباط دهها تن از شیعیان بازداشت شدند . 

    روزنامه « هسپرس » و پایگاه اطلاع رسانی « القنطره » نیز به نقل از « طالب فاسی فهری » وزیر خارجه مراکش گزارش دادند که مساله بحرین صرفا بهانه ای برای ممانعت از فعالیت دیپلمات های ایران در رباط بود. 

    این منابع خبری به نقل از فاسی مدعی شده اند که دیپلمات ایرانی علیه ارزش های مغرب عمل کرده و با نشر تشیع در این کشور مذهب مالکی را درمعرض خطر قرار داده اند. 

    شبکه خبری العالم در ادامه این گزارش آورده است : « شکیب بن موسی » وزیر کشور مراکش نیز با تایید دیدگاه فوق ادعا کرده است که ایرانی ها از سال 83 تاکنون از طریق مراکز فرهنگی و با پخش نشریه ها در حال نشر مذهب تشیع در مراکش هستند. وی افزود : بسیاری از جوانان مراکشی در ایران تحصیل می کنند و مقامات مراکش در پاسخ به هشدارهای برخی سیاستمداران تدابیری علیه این جوانان اتخاذ کرده اند. 

    از سوی دیگر روزنامه هسپرس نیز در گزارشی خبر داد که نمایندگانی از کشورهای عربستان امارات اردن مصر و مراکش سال گذشته در شرم الشیخ برای بررسی موضوع تهدیدها وخطرات ایران برای این کشورها دیدار کردند. 

    همه این کشورها که از مشکلات مذهبی رنج می برند کشورهایی دموکرات نیستند و نمی توان آنها را جوامع اسلامی نمونه عنوان کرد و علاوه بر آن از لحاظ سیاسی از آمریکا حمایت می کنند. این کشورها در خصوص برخی مسایل از قبیل حمایت از فلسطین و تامین حقوق اصلی شهروندی دست به اقدامات ناچیزی می زنند



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 7:24 عصر | نظرات دیگران()
    <      1   2   3   4   5   >>   >
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    تصاویری از احمدی نژاد
    فرزندان احمدینژاد چای ریاستجمهوری را نمیخورند
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    میر حسین امیدوار می باشد که ...
    آلبوم جدید و فوق العاده زیبای بنیامین بهادری با نام 88
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا