تیموریان:نیمکت نشین باشم از فولهام می روم. - همه چی از همه جا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بردبارى پرده‏اى است پوشان ، و خرد شمشیرى است برّان ، پس نقصانهاى خلقت را با بردبارى‏ات بپوشان ، و با خرد خویش هوایت را بمیران . [نهج البلاغه]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

نخستین بازیکن ایرانی که موفق شد در لیگ برتر انگلیس بازی کند، این روزها آخرین لحظات حضورش در تیم بارنزلی را سپری می‌کند. آندرانیک تیموریان همان بازیکنی که در جام جهانی 2006 جزو معدود ستاره‌های تیم ملی ایران بود و چشمان تیزبین سام آلاردایس را به خود جذب کرد، این روزها در آمادگی کامل است. او در انتظار به پایان رسیدن رقابت‌های دسته یک انگلیس و بازگشت به فولام است. بازگشت به تیم ملی با حضور افشین قطبی یکی از آرزوهای بازیکنی است که در فوتبال انگلیس به گراندو مشهور شده است.

آندرانیک تیموریان درباره آخرین وضعیتش در بارنزلی، آمادگی‌اش، بازگشت به تیم ملی و... صحبت کرد:

* روزها برای آندو در فوتبال انگلیس چطور می‌گذرد؟

- زمانی که از فولام به طور قرضی به بارنزلی آمدم، هدفم بازی کردن بود. فولام بسیار خوب نتیجه می‌گرفت و وارد شدن به ترکیب تیمی که نتایج خوبی گرفته بسیار سخت است. به همین خاطر به صورت قرضی به بارنزلی آمدم. خوشحالم که از زمان حضورم در این تیم بیش از 10 بازی برای این تیم انجام داده‌ام و تنها در بازی چهارشنبه شب مقابل کاونتری سیتی به دلیل سرماخوردگی از سرمربی تیم خواستم که از من استفاده نکند چون بدنم ضعیف شده بود.

* وضعیت بارنزلی چطور است؟

- ما در حال حاضر در رده بیست و یکم جدول قرار داریم و دو هفته تا پایان مسابقات باقی مانده. اگر می‌خواهیم به دسته پایین‌تر سقوط نکنیم باید در دو بازی آینده به پیروزی برسیم. بارنزلی مجموعه بسیار خوبی است و اطمینان دارم که می‌تواند خودش را در دسته یک نگه دارد.

* پس از پایان بازی‌های بارنزلی باید به فولاد برگردید. در فولام می‌مانید؟

- من هنوز یک سال دیگر با فولام قرارداد دارم. می‌خواهم در فولام بمانم اما، اگر پیشنهادی باشد می‌توانم از فولام بروم. بندی در قراردادم آمده که می‌توانم از فولام جدا بشوم. اگر من بدانم در ترکیب فولام جای می‌گیرم می‌مانم، در غیر این صورت به پیشنهادهای دیگر فکر می کنم.

* می‌خواهید در لیگ برتر بمانید؟

- من زبان انگلیسی را به خوبی یاد گرفته‌ام و با سبک فوتبال اینجا خو گرفته‌ام. اولویت برای من این است که در لیگ برتر بمانم. انگلیس بهترین لیگ دنیا را دارد و برای ماندن در اینجا انگیزه‌های بسیاری دارم.

* وضعیت بدنی‌ات چگونه است؟ به آمادگی کامل رسیده‌اید؟

- کیفیت دسته اول انگلیس تفاوت چندانی با لیگ برتر ندارد. اینجا بازی‌های پرفشاری انجام می‌شود. بازی کردن در چنین فضایی بدن یک بازیکن را به آمادگی کامل می‌رساند. من هم در حال حاضر در اوج آمادگی قرار دارم. من تمام فکر و ذکرم این است که در انگلیس بمانم. امیدوارم بتوانم در لیگ برتر بمانم و با آمادگی‌ام سرباز خوبی برای ایران باشم و بتوانم پرچم پرافتخار ایران را در انگلیس بالا نگه دارم.

* با این آمادگی حتما برای پوشیدن پیراهن تیم ملی هم آماده هستید؟

- من در چهار سال گذشته تنها سه بازی برای تیم ملی به میدان نرفته‌ام. بازی با تیم‌های کره جنوبی، کره شمالی و عربستان تنها بازی‌هایی بود که من نبوده‌ام. در بازی با کره شمالی مصدوم بودم و با دایی تماس گرفتم و گفتم مصدوم هستم. پس از آن به صلاحدید مربیان دعوت نشدم و دایی صلاح دید که از دیگر بازیکنان استفاده کند. دوست دارم که دوباره پیراهن تیم ملی را بپوشم. من مانند همه بازیکنان آرزو دارم برای تیم ملی کشورم بازی کنم و امیدوارم که خیلی زود این اتفاق بیفتد.

* وضعیت تیم ملی را چطور می‌بینید؟ شرایط خیلی خوبی در گروه نداریم.

- این درست است که ما وضعیت‌مان در جدول خوب نیست اما، ما کره شمالی را در پیونگ یانگ برده‌ایم و این در سابقه ما وجود دارد. این بار هم می‌توانیم کره شمالی را شکست دهیم. پیروزی در این بازی می‌تواند پل صعود ایران به جام جهانی باشد. باید در این فکر باشیم که به پیروزی این سه بازی نیاز داریم. باید فکر کنیم که 9 امتیاز می‌خواهیم اگر به کمتر از این فکر کنیم، موفق نمی‌شویم.

* نظر شما درباره حضور قطبی در تیم ملی چیست؟

- من تا به حال با قطبی کار نکرده‌ام. اما، زمانی که در پرسپولیس بود، اخبار را دنبال می‌کردم. می‌دانم مربی محبوبی در ایران است. او با مربیان بزرگی مانند هیدینک و فربیک کار کرده و فدراسیون فوتبال انتخاب درستی انجام داده است. امیدوارم همه از او و تیم ملی حمایت کنند تا تیم ملی به جام جهانی صعود کند.

* حرف دیگری باقی مانده است؟

- من می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و مصاحبه‌ای که از قول من در یکی از روزنامه‌ها به چاپ رسیده بود را تکذیب کنم. من هیچ وقت علیه دایی صحبت نکرده‌ام. او هم بازی من بوده و دلیلی ندارد که بخواهم علیه دایی و دستیارانش در تیم ملی صحبت کنم.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 6:50 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    تصاویری از احمدی نژاد
    فرزندان احمدینژاد چای ریاستجمهوری را نمیخورند
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    میر حسین امیدوار می باشد که ...
    آلبوم جدید و فوق العاده زیبای بنیامین بهادری با نام 88
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا