دین و مذهب - همه چی از همه جا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دلت جامه پرهیزگاری بپوشان تا به دانش برسی . [از سفارشهای خضر به موسی علیه السلام]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 31

پاسخی بر سخنان و ادعاهای مولوی خیرشاهی: چندی است فیلم کوتاهی به صورت بلوتوثِ موبایل،(1) حاوی سخنان یکی از مولوی‌های اهل سنت به نام خیرشاهی، دست به دست می‌شود.
این آقای مولوی، به بهانه دفاع از اهل سنت و خلفایشان، در سخنانی توهین‌آمیز، ایرانیان را مرهون احسانات عمر می‌داند، و از آنان می‌خواهد پای عمر را ببوسند، حتی پا را فراتر نهاده، می‌گوید: «به والله قسم باید سُم اسب حضرت عمر را ببوسند!!» و در جسارتی دیگر می‌گوید: «هزاران امام خمینی، به والله قسم شاگرد مکتب عمر و ابوبکر هم حساب نمی‌شوند.» و...
البته سخنان این آقای مولوی ـ که به ضدّیت با تشیع شهره است ـ به همین فیلم خلاصه نمی‌شود و در همه سخنانش توهین و جسارت موج می‌زند. در این نوشته به محورهای مطرح شده در این سخنان می‌پردازیم

میتوانید جواب مشروح  را در این آدرس ببینید لطفا کلیک کنید

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=112

 





  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 6:32 عصر | نظرات دیگران()

      آن همه منافقان که قلب مقدّس رسول‏گرامی ( ص ) را به درد آوردند ، بعد از حضرت
    ، کجا رفتند که هیچ اسم و رسمی از آنان در تاریخ نیست؟


    آیا خدای نا خواسته
    ، وجود مبارک رسول اکرم ( ص ) عامل نفاق بود و با عروج حضرت به ملأ اعلی ، آنان به
    بهترین و پاک‏ترین انسان‏های روی زمین مبدّل شدند؟ که هر گونه نقد و جرح آنان گناه
    نابخشودنی به شمار می‏آید؟




    آیا خلفای راشدین ، با تبلیغ و پیگیری
    خود ، آنان را اصلاح نموده و با اکسیر مؤمن آفرین ، روحیه نفاق آنان را به ایمان
    تبدیل نمودند . یا این‏که بعد از رسول اکرم ( ص ) نفاق علنی با نفاق سرّی با یکدیگر
    هم‏پیمان گردیدند وپست‏های کلیدی را میان خود تقسیم نموده و در برابر اعتراض دیگران
    کار خود را به نوعی توجیه کردند : « نستعین‏بقوّةالمنافق ، وإثمه علیه »
    عن عبدالملک بن‏عبید قال : قال عمر بن الخطاب : « نستعین
    بقوّة المنافق ، وإثمه علیه » . المصنف لابن أبی شیبة ، ج 7 ص 269 ، ح‏120 ؛ کنز
    العمال ، ج 4 ، ص 614 .
    . از نیروی منافقان بهره می‏بریم و گناه آنان بعهده
    خودشان می‏باشد!




    راستی چرا از میان آن‏همه صحابه ، فقط عمر بن
    خطّاب ، حذیفه یمانی را سوگند می‏دهد که آیا من هم جزء منافقانی بودم که در توطئه
    قتل و ترور پیامبر گرامی ( ص ) شرکت داشتم : « وذکر لنا أنّ عمر قال لحذیفة أنشدک
    اللّه أمنهم أنا ؟ قال لا ، ولا أومن منها أحداً بعدک »
    تفسیر ابن کثیر ، ج 2 ص 399 ؛ جامع البیان للطبری ، ج 11 ص 16 . .




  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 6:32 عصر | نظرات دیگران()

    بی عدالتی عمر در وقت خلافت

    سلیم‏بن قیس گوید: در یکی از سالها دومی همه کارگزارانش را به دادن
    نصف اموالشان جریمه کرد جز قنفذ (به خاطر خوش‏خدمتی که به وی کرد). روزی من به
    گروهی که در مسجد حلقه‏زده بودند رسیدم که همه هاشمی بودند جز چند تن: سلمان،
    ابوذر، مقداد، محمدبن ابی‏بکر، عمربن ابی‏سلمه و قیس‏بن سعدبن عباده.

    عباس
    به علی علیه السلام گفت: فکر می‏کنی چرا دومی قنفذ را مانند سایر کارگزارانش جریمه
    نکرد؟

    علی علیه السلام نخست به اطراف نگریست، آن‏گاه دیدگانش پر از اشک شد
    و گفت: ما به خدا شکایت می‏بریم... و زهرا از دنیا رفت در حالی که هنوز اثر تازیانه
    قنفذ مانند بازوبند بر بازوی حضرتش بود.

    ( کتاب سلیم / 91. )



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 6:32 عصر | نظرات دیگران()

    شرکت خلفا در ترور نا فرجام رسول اکرم ( ص )

    بنا به نقل ابن حزم اندلسی - از علمای بزرگ اهل سنّت در کتاب فقهی خود « المُحَلّی‏ » - نام ابوبکر ، عمر وعثمان در میان چهره‏هایی که ترور رسول اکرم ( ص ) را طراحی کردند به چشم می‏خورد ؛ « إنّ أبابکر وعمر وعثمان وطلحة وسعد بن أبی وقّاص أرادوا قتل النبی ( ص ) وإلقاءه من العقبة فی تبوک » المحلّی : 11 / 224 . تحقیق أحمد محمد شاکر ، ط . دار الجیل ودار الآفاق الجدیدة ، بیروت . والمحلّی : 12 / 160 مسألة 2203 ط . دار الفکر ، تحقیق : الدکتور عبد الغفّار سلیمان البنداری . .

    یکی از مهم‏ترین سؤالی‏که مطرح است این است که آیا این مطلب را قبول دارید؟ و در صورت پذیرفتن ، چه توجیهی برای آن دارید؟

    گرچه ابن حزم‏ قال الذهبی : ابن حزم ، الإمام الأوحد ، البحر ، ذو الفنون والمعارف ، . . . فإنّه رأس فی علوم الاسلام ، متبحر فی النقل ، عدیم النظیر . سیر أعلام النبلاء ، ج 18 ص 184 وقریب من هذا فی العبر ، ج 3 ص 239 ؛ دول الإسلام ، ج 1 ص 207 .

    قال‏السمعانی : ابن حزم ، من أفضل أهل عصره بالأندلس وبلادالمغرب . الأنساب - الیزیدی . وقال السیوطی : وکان صاحب فنون وورع وزهد ، وإلیه المنتهی فی الذکاء والحفظ وسعة الدائرة فی العلوم . طبقات الحفّاظ : 436 . قال الزرکلی : عالم الأندلس فی عصره ، وأحد أئمّة الإسلام ، کان فی الأندلس خلق کثیر ینتسبون إلی مذهبه . الأعلام ، ج 4 ص 254 . به خاطر وقوع ولید بن جُمَیع در سند آن ، روایت را تضعیف می‏کند ولی با مراجعه به کتب رجالی اهل سنّت روشن می‏شود که غالب رجال شناسان وی را توثیق نموده‏اند کما صرّح بوثاقته العجلی تاریخ الثقات ص 465 ، رقم 1773 . وقال ابن سعد : کان ثقة وله أحادیث . طبقات ، ج 6 ص 354 . وأورده ابن حبّان فی الثقات . کتاب الثقات ، ج 5 ص 492 . وقد نقل الذهبی وابن أبی حاتم عن أبی عبداللّه بن أحمد بن حنبل قال : قال أبی : لیس به بأس . وعن یحیی بن معین أنّه قال : ثقة وقال أبو حاتم : صالح الحدیث . وقال أبو زرعة : لا بأس به . الجرح و التعدیل ، ج 9 ص 8 ، رقم 34 وتهذیب الکمال ، ج 31 ص 35 . وقال الذهبی : وثّقه أبو نعیم . تاریخ الإسلام ، ج 9 ص 661 . ، و این راوی از رجال بخاری و صحیح مسلم و سنن ابی داود و صحیح ترمذی وسنن نسایی می‏باشد تهذیب التهذیب ، ج 11 ص 122 . .حالا اهل سنت مارا کافر میخوانند چون این مطالب را نوشتیم وحال آنکه اول باید علمای خودشان را کافر بخوانند که اینها رو نوشتند



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 6:32 عصر | نظرات دیگران()
    دکتر "جمال البنا" فرزند "حسن البنا" بنیانگذار جنبش
    اخوان المسلمین روز گذشته طی اظهاراتی مجددا خواستار بازنگری کتب حدیث اهل سنت شد و
    پاکسازی آن از احادیث غلط و انحرافی را امری ضروری دانست.


    به گزارش شیعه آنلاین، "جمال البنا" طی مقاله‌ای که در روزنامه "المصر
    الیوم" به چاپ رسید نوشت: هر چیزی که در کتاب "صحیح بخاری"‌ آمده که درست نیست زیرا
    بدون شک "إمام بخاری" که فرشته نبوده بنابراین ممکن است که اشتباه هم کرده
    باشد.

    وی در این مقاله همچنین نوشت: این اظهارات من به هیچ وجه بی احترامی
    به "إمام بخاری" و یا کم کردن شأن و منزلت وی نیست.

    این اندیشمند سرشناس
    مصری در ادامه به کتاب نقدی که توسط "حافظ دار قطنی" نوشته شد و در آن حدود 200
    حدیث ضعیف از کتاب "صحیح بخاری" را آورده است، اشاره کرد.

    گفتنی است "جمال
    البنا" چندی پیش کتابچه‌ای به نام "پاکسازی صحیح بخاری و مسلم از احادیث نادرس"
    منتشر کرد و در آن به احادیث نادرست این دو کتاب که مهمترین کتب اهل سنت پس از قرآن
    کریم است اشاره کرد.

    شایان ذکر است اهل سنت تمام احادیث موجود در این دو
    کتاب را صحیح می‌دانند در حالیکه با نگاهی به کتابچه "البنا" می‌توان احادیثی را
    دید که به واقع به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و یارانش اهانت شده است.

    "جمال
    البنا" پس از انتشار این کتابچه خود به شدت مورد انتقاد و حمله چهره‌های دینی مصر و
    دیگر کشورهای عربی قرار گرفته بود زیرا آنان این دو کتاب را خط قرمزی برای خود
    می‌دانند.
    ------


  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 6:32 عصر | نظرات دیگران()
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    تصاویری از احمدی نژاد
    فرزندان احمدینژاد چای ریاستجمهوری را نمیخورند
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    میر حسین امیدوار می باشد که ...
    آلبوم جدید و فوق العاده زیبای بنیامین بهادری با نام 88
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا