دین و مذهب - همه چی از همه جا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بخشندگان را دوست می دارد؛ پس دوستشان بدارید و بخیلان را دشمن می دارد؛ پس دشمنشان بدارید [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 21
Colored Pencil And Pencil sharpener leftouts by websaz.در خانواده مهربان بود . نسبت به همسران خود هیچگونه خشونتی نمی کرد و این بر خلاف خلق و خوی مکیان بود . بد زبانی برخی از همسران خویش را تحمل می کرد تا آنجا که دیگران از اینهمه تحمل رنج می بردند او به حسن معاشرت با زنان توصیه و تاکید می کرد و می گفت: همه مردم دارای خصلتهای نیک و بد هستند مرد نباید تنها جنبه های بد همسر خویش را در نظر بگیرد و همسر خود را ترک کند. چه هر گاه از یک خصلت او ناراحت شود خصلت دیگرش مایه خشنودی است و ایندو را باید با هم به حساب آورد او با فرزندان و فرزندزادگان خود فوق العاده عطوفت و مهربان بود ؛ به آنها محبت می کرد ؛ آنها را روی دامن خویش می نشاند ؛ به دوش خویش سوار می کرد ؛ آنها را می بوسید و اینها همه بر خلاف خلق وخوی رایج آن زمان بود. روزی در حضور یکی از اشراف ، یکی از فرزند زادگان خویش حضرت مجتبی (ع) را می بوسید . آن مرد گفت من دو تا پسر دارم و هنوز حتی یک بار هیچ کدام از آنها را نبوسیده ام . فرمود:«من لا یرحم لایرحم»[2]کسی که مهربانی نکند رحمت خدا شامل حالش نمی شود Grape Vines by websaz. نسبت به فرزندان مسلمین نیز مهربانی می کرد . آنها را روی زانوی خویش نشانده دست محبت بر سر آنها می کشید گاه مادران ، کودکان خردسال خویش را به  او می دادند. که برای آنها دعا کند . اتفاق می افتاد که احیانا آن کودکان روی جامه اش ادرار می کردند مادران ناراحت می شده شرمنده می شدند و می خواستند مانع از ادرار کردن بچه شوند . او آنها را از این کار به شدت منع می کرد و می گفت مانع ادارار کودک نشوید ؛ این که جامه من نجس شود اهمیت ندارد تطهیر می کنم . نسبت به بردگان فوق العاده مهربان بود به مردم می گفت اینها برادران شمایند از هر غذا که می خورید به آنها بخورانید و از هر نوع جامه که می پوشید آنها را بپوشانید یا کار طاقت فرسا به آنها تحمیل نکنید ؛ خودتان در کارها به آنها کمک می گفت : آنها را به عنوان «بنده » و یا کنیز که مملوکیت را  می رساند ) خطاب نکنید ؛ زیرا همه ملوک خدائیم و مالک حقیقی خداست بلکه آنها را به عنوان «فتی» (جوانمرد)یا «فتاه»(جوانزن) خطاب کنید.آسمان آبی by websaz.

در شریعت اسلام تمام تسهیلات ممکن برای بردگان که منتهی به آزادی کلی آنهامی شد فراهم شد او شغل «نخاسی » یعنی برده فروشی را به بد ترین شغلها می دانست و می گفت : «بد ترین مردم نزد خدا آدم فروشانند .»[3]




  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 7:12 عصر | نظرات دیگران()

     به نظافت و بوی خوش علاقه شدید داشت و هم خودش رعایت می کرد و هم به دیگران دستور می داد . به یاران و پیروان خود تاکید می نمود که تن و خانه خویش را پاکیزه و خشبو نگه دارند . بخصوص روزهای جمه واردشان می کرد غسل کنند و خود را معطر سازند که بوی بد از آنها استشمام نشود آنگاه در نماز جمعه حضور یابند .



    در معاشرت به مردم مهربان و گشاده رو بود .



    در سلام به همه حتی پیشی می گرفت . پای خود را جلو هیچکس دراز نمی کرد و در حضور کسی تکیه نمی نمود. غالبا دو زانو می نشست . در مجالس دایره وار می نست تا مجلس بالا و پائینی نداشته باشد و همه جایگاه مساوی داشته باشند.




  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 7:12 عصر | نظرات دیگران()

    از اصحابش تفقد می کرد اگر سه روز یکی از اصحاب را نمی دید سراغش را می گرفت. اگر مریض بود عیادت می کرد و اگر گرفتاری داشت کمکش می نمود .



    در مجالس . تنها به یک فرد نگاه نمی کرد و یک فرد را طرف خطاب قرار نمی داد. بلکه نگاههای خود را در میان جمع تقسیم می کرد از اینکه بنشیند و دیگران خدمت کنند تنفر داشت از جابر می خواست در کارها شرکت می کرد . می گفت خداوند کراهت دارد که بنده را ببیند که برای خود نسبت به دیگران امتیازی قائل شده است



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 7:12 عصر | نظرات دیگران()

    تنفر از بیکاری و بطالت :



    از بیکاری و بطالت متنفر بود ؛ ومی گفت :



    «خدایا از کسالت و بی نشاطی ، از سستی وتنبلی و از عجز و زبونی به تو پناه می برم[4]»



    مسلمانان را به کار کردن تشویق می کرد و می گفت :



    «عبادت هفتاد جزء دارد و بهترین جزء آن کسب حلال است.[5]»





  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 7:12 عصر | نظرات دیگران()

    امانت



    پیش از بعثت برای خدیجه که بعد به همسری اش در آمد یک سفر تجاری به شام انجام داد.



    در آن سفر بیش از پیش لیاقت و استعداد و امانت و درستکاری اش روشن شد.



    او درمیان مردم آنچنان به درستی شهره شده بود که لقب «محمد امین» یافته بود . امانتها را به او می سپردند؛ از همین رو پس از هجرت به مدینه ، علی( علیه السلام )  را چند روزی بعد از خود باقی گذاشت که امانتها را به صاحبان اصلی برساند.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 7:12 عصر | نظرات دیگران()
    <      1   2   3   4   5   >>   >
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    تصاویری از احمدی نژاد
    فرزندان احمدینژاد چای ریاستجمهوری را نمیخورند
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    میر حسین امیدوار می باشد که ...
    آلبوم جدید و فوق العاده زیبای بنیامین بهادری با نام 88
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا